Index książek > Przeczytaj o książce

Prankvertising i immersive branding. Emocje na usługach marketingu wirusowego


    info
Autor:
   Ewelina Masiarz
Wydawnictwo:
   Novae Res
ISBN:
   978-83-8083-058-5
Rok wydania:
   2016
Liczba stron:
   75
Cena:
   23 zł
Kategoria:
   Popularno-naukowe

Ocena recenzenta:

7 / 10

Ocena użytkowników (Głosów: 2)

10 / 10



Twoja ocena to
 /10 

    ksiazka

Prankvertising i immersive branding


Prankvertising i immersive branding - to pojęcia nieznane, jeszcze niepopularne, brzmiące fachowo i niedostępnie dla laika. Są to nazwy będące na usługach marketingu. Objaśnia to dla nas Ewelina Masiarz, w swojej książce pt. Prankvertising i immersive branding. Emocje na usługach marketingu wirusowego. Autorka w publikacji porusza zagadnienia dotyczące marketingu funkcjonującego w przestrzeni Internetu. Próbuje odpowiedzieć na nastepujące pytania: Co zrobić, by potencjalny klient zechciał podjąć oczekiwane działania?, Jak sprawić, by nie tylko zapamiętał, ale sam przekazał informację?, Czy w walce o konsumenta autorzy reklam wymyślili i wykorzystali już wszystko?. Badaczka, prezentując różne metody, pokazuje, jak można wykorzystać ludzkie emocje w celach handlowych. Dziś, w dobie wszechobecnego Internetu, wszystko zdaje się być dozwolone, bo przecież "cel uświęca środki"...

 

Co wiesz o reklamie?

Krótki przewodnik po histori reklamy uświadamia, że zjawisko to towarzyszy ludziom od najdawniejszych czasów. To nic innego jak głośne nawoływanie, krzyczenie, hałasowanie. Jednak skuteczniejsze wydaje się wyjście naprzeciw globalnym potrzebom. Poznanie współczesnych zasad i zaistnienie na rynku dostępnym dla wszystkich. Taką szansę stwarza Internet. Tutaj reklama rządzi się swoimi prawami. 

Współczesna reklama jest już nie tylko formą aktywizacji sprzedaży, a wchodzi w skład znacznie szerszego i bardziej skomplikowanego zestawu działań i instrumentów, zwanego marketingiem, który od początku XX wieku rozwija się jako obszar badawczy w naukach ekonomicznych, psychologicznych, a tematyka związana z tym zagadnieniem dotyczy każdej z nich z osobna.

 

Wirusy na usługach marketingu 

Pisarka porządkuje zagadnienie marketingu wirusowego, wprowadzając pojęcie ambientu marketingu, które ma bardzo szeroki zakres. Objaśnia iż ambient to pewna niestandartowa forma aktywności marketingowej, czyli coś, co nie mieści się w tradycyjnych podziałach. Działania ambientowe wyodrębniły inne gałęzie, a do jednej z nich zaliczamy marketing wirusowy. Zjawisko zaskakujące i, co najważniejsze, niezwykle skuteczne i angażujące odbiorców do wchodzenia w interakcję. Najprostszym zabiegiem marketingu wirusowego jest wideo, czyli film, który staje się popularny bez wsparcia tradycyjnej reklamy. Często taka produkcja wymyka się spod ścisłej kontroli  twórców i zaczyna żyć w mediach własnym życiem, a dodatkowo prezentowane w niej treści stają się nośnikiem zupełnie innego znaczenia, niż pierwotnie zakładano. Dzięki temu firmy zyskują rozgłos, a konsument daje się wciągnąć w przemyślaną grę związaną z rozpowszechnianiem produktów czy usług za pośrednictwem Internetu. 

 

Prankvertising i immersive branding 

Ukryte kamery wykorzystywane przez marketing robią zawrotną karierę. Nagrane filmiki przedstawiają nietypowe sytuacje anonimowych ludzi. Scenki z życia, ośmieszające, bulwersujące, wzbudzające grozę lub kompromitujące, cieszą się ogromną popularnością w Internecie.  To nic innego jak prankvertising, czy pozytywniejsza wersja immersive brandingu. Przedstawione przykłady tej formy reklamy dobrze ilustrują zarówno płynące z niej korzyści, jak i zagrożenia wynikające z jej realizacji. Każda z tych akcji jest odpowiednio oszacowana na osiągnięcie upragnionego celu.

Ewelina Mosiarz w swojej publikacji przybliża zaganienie prankvertisingu i immersive brandingu dla osób wchodzących w świat reklamy. Jej praca wydaje się jedynie wstępem do głębszego, bardziej analitycznego zbadania tematu. Autorka w swojej pracy opiera sie na przykładach dobrze znanych marek i osiągniętych przez nie efektach. Najbardziej zadziwia to, do czego zdolni są marketerzy, aby zdbyć uwagę widza, który często nie reaguje na standartowe metody komunikacji. Książka dla wszystkich interesujących się marketingiem, reklamą i komunikacją w mediach.



Autor: Magdalena Przychodzeń   Data: 09.05.2016



Zobacz komentarze do tej książki [0]

    autor
Ewelina Masiarz

Prankvertising i immersive branding. Emocje na usł


Badaczka i znawczyni marketingu, reklamy i public relations.



nick
 
haslo   
nowe konto     

Wyszukiwarka Top 20 Ksišżki
 
ˆ 2005-2015 Papierowe Myśli Design&engine Mateusz Płatos