Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Praca zbiorowa, Twarzą w twarz. Komunikacja w kontaktach osobistych: Skuteczność słowa mówionego


Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Index książek > Przeczytaj o książce

Twarzą w twarz. Komunikacja w kontaktach osobistych


    info

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Autor:
   Praca zbiorowa
Wydawnictwo:
   Studio Emka
ISBN:
   83-88931-86-5
Rok wydania:
   2006
Liczba stron:
   160
Cena:
   24 zł
Kategoria:
   Poradniki

Ocena recenzenta:

8 / 10

Ocena użytkowników (Głosów: 2)

8 / 10



Twoja ocena to
 /10 

    ksiazka

Skuteczność słowa mówionego


Nowoczesne techniki komunikacyjne - emaile, telekonferencje, nie mówiąc już nawet o telefonach komórkowych - odgrywają obecnie dużą rolę w biznesie. Wątpliwe jednak, żeby kiedykolwiek nabrały większego znaczenia niż spotkania osobiste. Toteż osoby chcące osiągać sukcesy w branży, winny rozwijać swoje umiejętności, głównie werbalnego porozumiewania się. Z pomocą przychodzi książka, która w Polsce ukazała się nakładem Wydawnictwa Studio Emka. "Twarzą w twarz. Komunikacja w kontaktach osobistych" zawiera kilkanaście artykułów napisanych przez redaktorów związanych ze słynną Harwardzką Szkołą Biznesu.

Betty Marton w swoim artykule poruszyła kwestię umiejętności przekonywania. Trudno nazwać ją autorką, bardziej redaktorką tekstu, który składa się z wypowiedzi naukowców i biznesmenów obeznanych w tematyce bezpośredniej komunikacji (zresztą większość artykułów opiera się na różnych książkach). Chcąc zostać liderem, opanowanie sztuki przekonywania jest czymś nieodzownym. Najpierw należy zdecydować, który wzorzec jest bliższy. Donald Trump czy też może Mahatma Gandhi? Obaj byli przekonującymi liderami, ale działali w całkiem inny stylu. W artykule znajdują się także wiadomości dotyczące nawiązywania kontaktów emocjonalnych, poprzez m.in. znalezienie wspólnego gruntu (uważne wsłuchiwanie się w wypowiedzi swoich rozmówców i wyławianie istotnych informacji). Ponadto przedstawiono siedem mechanizmów perswazji, które pomogą w przekonaniu do swych racji. W rozdziale zatytułowanym "Jak przedstawić sprawę w trzydzieści sekund albo krócej" Nick Wreden opisuje na przykładzie tzw. zagrania windowego, skuteczny sposób zainteresowania rozmówcy. Zwięzłość ma zasadnicze znaczenie (stąd też wywodzi się nazwa techniki - czas, w którym winda pokonuje kilka pięter). Dotyczy przede wszystkim przypadkowych spotkań, które są świetną okazją do nawiązania biznesowych kontaktów. Styl wypowiedzi powinien być precyzyjny, warto zawieszać głos, bowiem stosując pauzę, przyciąga się uwagę.

Nick Morgan w rozdziale pt. "Prawda kryjąca się za uśmiechem oraz inne mity" twierdzi, że prawidłowe odczytywanie mowy ciała jest niezwykle przydatne, jednak należy interpretować ostrożnie, gdyż niektóre sygnały mogą być mylące. Współczesne badania w dziedzinie komunikacji obalają m.in. tezę, że gdy rozmówca odwraca zwrok, znaczy to ni mniej, ni więcej, iż jest kłamcą. Podobnie z ludźmi uśmiechającymi się, którzy niekoniecznie poprzez uśmiech wyrażają swoje zadowolenie i szczęście. Szeroko rozpowszechniona jest opinia, że ludzie, którzy mówią szybko, są oszustami bądź naciągaczami. Zdaniem Paula Ekmana jest wręcz odwrotnie - najczęstszymi oznakami kłamstwa są zbyt długie (lub zbyt częste) pauzy. W artykule tym obalono jeszcze kilka innych mitów, które są gdzieś głęboko zakorzenione w świadomości sporej części społeczeństwa (jak sądzę, głównie amerykańskiego).

Każda osoba zajmująca stanowisko kierownicze, najprawdopodobniej prędzej czy później będzie zmuszona skrytykować pracę swoich współpracowników tudzież podwładnych. Krytyka zazwyczaj bywa niewygodna dla obu stron i żeby uniknąć niepotrzebnych napięć oraz ewentualnych kłótni, powinna być konstruktywna i przemyślana. Są pewne strategie, których opanowanie spowoduje, że będzie ona mniej bolesna. Najlepsze efekty daje tzw. krytyka pozytywna, która polega m.in. na unikaniu wypowiedzi obwiniających i godzenia w poczucie wartości danego człowieka, podkreślaniu zasług, motywowaniu do lepszej, efektywniejszej pracy poprzez jasne określenie swoich oczekiwań.

Treści zawarte w szesnastu artykułach są bardzo interesujące, choć przeznaczone raczej dla stosunkowo wąskiej grupy odbiorców. Przydatne dla siebie informacje znajdą tutaj przede wszystkim różnego rodzaju menedżerowie, kadry zarządzające, osoby przewodzące mniejszym lub większym grupom. Parę cennych wskazówek wyniosą z tej książki również ci, którzy niekoniecznie na co dzień są związani z wielkim biznesem.


Autor: Ludwik Mańczak   Data: 11.03.2008



Zobacz komentarze do tej książki [
Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
0]

    autor

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Praca zbiorowa

Praca zbiorowa


Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa




nick
 
haslo   
nowe konto     

Wyszukiwarka Top 20 Ksišżki
 
ˆ 2005-2015 Papierowe Myśli Design&engine Mateusz Płatos