Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Amr Barrada; Judith Bemis, Pokonać lęki i fobie: Akceptacja kluczem do wyzdrowienia


Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Index książek > Przeczytaj o książce

Pokonać lęki i fobie


    info

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Autor:
   Amr Barrada; Judith Bemis
Wydawnictwo:
   Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
ISBN:
   9788374890809
Rok wydania:
   2007
Liczba stron:
   192
Cena:
   18 zł
Kategoria:
   Poradniki

Ocena recenzenta:

8 / 10

Ocena użytkowników (Głosów: 0)

Brak



Twoja ocena to
 /10 

    ksiazka

Akceptacja kluczem do wyzdrowienia


Różnego rodzaju zaburzenia psychiczne są coraz powszechniejsze wśród cywilizowanych społeczeństw. Szacuje się, że ponad 30% ludzi w krajach wysoko rozwiniętych przynajmniej raz w swoim życiu miała mniejsze lub większe problemy ze zdrowiem psychicznym. Nerwice, depresje, silny stres prowadzący do kłopotów ze snem to te najczęściej spotykane. Nie wszyscy korzystają z pomocy specjalistów - z powodu wstydu, strachu przed społecznym odrzuceniem, czy też nie uważają problemu za tak poważny, żeby się leczyć. Warto nadmienić, że niepokój jest normalnym zjawiskiem, ale gdy utrzymuje się przez dłuższy czas bez konkretnego powodu, znacznie utrudniając codzienne funkcjonowanie, to sytuacja staje się niewesoła. "Pokonać lęki i fobie" to książka odpowiednia dla osób zmagających się z nieuzasadnionym strachem zarówno sporadycznie, jak i notorycznie. Jest również znakomitą lekturą dla miłośników tej szalenie interesującej dziedziny, jaką jest psychologia.

W części I poradnika zostały krótko omówione rodzaje zaburzeń lękowych oraz przyczyny i źródła ich powstawania. Najważniejsza sprawa to uświadomienie sobie istnienia problemu i zaakceptowanie tej sytuacji. I o tym właśnie traktuje część II książki Amr Barrady i Judith Bemis. Poprzez strategie o charakterze poznawczym autorzy pokazują jak poradzić sobie z lękiem, a ściślej mówiąc - oswoić go. Jedna z technik autoterapii polega na zmuszaniu się do bywania w miejscach, w których doznaje się strachu. Ucieczka choć przynosi chwilową ulgę, w konsekwencji powoduje pogłębienie problemu. Konfrontacja nie jest łatwa, lecz tylko ona daje szansę na odniesienie zwycięstwa. Nawet mały sukces pozwoli nabrać pewności siebie i da nadzieję na to, że systematycznie pracując nad psychiką można skutecznie uporać się z uciążliwymi zaburzeniami.
W części III autorzy omówili czternaście miejsc, w których najczęściej dochodzi do ataków paniki. Większość z nich to miejsca tłumne - kościół, supermarket, teatr. Szczególnie narażone na ataki są osoby cierpiące na fobię społeczną i klaustrofobię. Mogą pojawiać się obawy co będzie, gdy się zemdleje...człowiek zaczyna sam się "nakręcać", pojawiają się zawroty głowy, uczucie gorąca, duszności. Co najlepiej w takiej sytuacji zrobić? Po prostu przeczekać, gdyż to złe przeczucie prawdopodobnie się nie spełni. A jeżeli nawet, to przecież nie koniec świata, w żadnym razie nie jest to powód do zamartwiania się. Grunt to nie walczyć z paniką, powiedzieć sobie: "nie zwracaj uwagi na to, że się boisz". Dialog wewnętrzny sprawdza się w niemal każdym momencie.

Na koniec Judith Bemis daje kilka rad ogólnych (opartych na osobistych doświadczeniach autorki). Zachęca do ćwiczeń ruchowych, które łagodzą stres i polepszają samopoczucie. Dlatego warto regularnie biegać, pływać lub chociaż spacerować czy jeździć na rowerze. Odżywianie się ma również niemałe znaczenie w łagodzeniu niepokoju. Nasilenie się objawów zaburzeń lękowych może powodować np. nadmiar cukru i kofeiny, toteż lepiej ograniczać te substancje. Jedno stwierdzenie jest tutaj kluczowe - to my sami mamy wpływ na to jak się czujemy. Powinniśmy kompleksowo zadbać o siebie, nie zaniedbując ani ciała, ani ducha.


Autor: Ludwik Mańczak   Data: 23.10.2008



Zobacz komentarze do tej książki [
Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
0]

    autor

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Amr Barrada; Judith Bemis

Wyleczeni


Amr Barrada (na zdjęciu) jest psychoterapeutą, który był niegdyś ofiarą lęku przestrzeni. Ukończył Uniwersytet Stanowy w Minnesocie, gdzie obronił również pracę doktorską z dziedziny językoznawstwa i j.angielskiego. W połowie lat 70-tych chorował na ciężką postać agorafobii i przez pewien okres zupełnie nie wychodził z domu. Po powrocie do zdrowia został asystentem swojego terapeuty. Przez 2 lata pracowali z osobami mającymi różnego rodzaju fobie i zaburzenia obsesyjno-kompulsywne. Od 1982r. Barrada pracuje w Klinice Medycyny Behawioralnej przy szpitalu Abbott-Northwestern w Minneapoils. W czerwcu 1991 obronił tytuł doktora psychologii klinicznej.



nick
 
haslo   
nowe konto     

Wyszukiwarka Top 20 Ksišżki
 
ˆ 2005-2015 Papierowe Myśli Design&engine Mateusz Płatos