Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Praca zbiorowa, E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji: Praktyczny poradnik dla menedżerów


Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Index książek > Przeczytaj o książce

E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji


    info

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Autor:
   Praca zbiorowa
Wydawnictwo:
   Helion
ISBN:
   978-83-246-2053-1
Rok wydania:
   2008
Liczba stron:
   232
Cena:
   39 zł
Kategoria:
   Poradniki

Ocena recenzenta:

8 / 10

Ocena użytkowników (Głosów: 2)

6 / 10



Twoja ocena to
 /10 

    ksiazka

Praktyczny poradnik dla menedżerów


Jeszcze parę lat temu prowadzenie jakiegokolwiek biznesu w Internecie lub tylko reklamowanie się w sieci, było dużo łatwiejsze niż obecnie. Dziś już nawet niewielkie firmy mają swoje strony, a w każdej branży handlowej działa nie kilka, ale kilkanaście/dziesiąt sklepów, które chcąc przetrwać, muszą walczyć o klienta. Teraz bowiem to on ma z czego wybierać. Jeśli więc nie będzie się podejmować odpowiednich działań promocyjnych, porażka jest tylko kwestią czasu. Konrad Pankiewicz wraz z kolegami i koleżankami z Grupy Adv.pl napisał poradnik "E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji", w którym przedstawił nowoczesne techniki oraz narzędzia pomocne w osiąganiu celów marketingowo-sprzedażowych i tym samym generowaniu zysków.

Zanim przystąpi się na poważnie do działań e-marketingowych, należy wyznaczyć konkretny cel, następnie poddać go szczegółowej analizie. Przy ustalaniu celów warto skorzystać ze starej metody SMART (skonkretyzowany, mierzalny, akceptowalny, realny, terminowy). W rozdziale pierwszym Katarzyna Domańska i Dariusz Kowalski opisali zagadnienie zwane permisiion marketing. Nachalne atakowanie konsumentów oparte na stosowaniu oklepanych haseł (i/lub obietnic szybkiego zysku), jest już raczej nieskuteczne. Dlatego trzeba szukać innej drogi. Może być to zbudowanie relacji z klientem, lecz tylko za jego przyzwoleniem. Zamiast poświęcać mnóstwo czasu na pozyskiwanie nowych, lepiej skupić się na pielęgnowaniu już nawiązanych stosunków. Przyzwolenie klienta na komunikowanie się z nim należy rozpatrywać w kategoriach inwestycji. Żeby następował właściwy rozwój, powinno się przestrzegać kilku reguł: stosować komunikację otwartą, czyli po prostu być szczerym, nagradzać lojalność, dotrzymywać obietnic. Permission marketing polega na utworzeniu własnej bazy adresowej osób zinteresowaych danymi produktami lub usługami, a następnie wysyłaniu w regularnych odstępach czasowych newslettera. W tej części książki znajdują się również rady, jak skonstruować skuteczny biuletyn i jaką treść winien on zawierać.

Jeden z kolejnych rozdziałów, który przygotował Dawid Trzeciak, dotyczy marketingu wirusowego. Jeśli reklama jakiegoś towaru jest oryginalna, zaskakuje lub bawi, ma szansę niskim kosztem dotrzeć do milionów potencjalnych klientów. Wiele firm korzysta np. z serwisu Youtube. Przykładem może być tutaj ogromna popularność "Piosenki o kwiatach" reklamującej pastę Ortho salvia dental. Czy ten niekonwencjonalny utwór miał wpływ na wzrost sprzedaży? Prawdopodobnie tak, najlepiej wiedzą o tym analitycy firmy. Dawid Trzeciak zwraca uwagę na kilka istotnych cech, które powinno stosować się przy tworzeniu skutecznego materiału wirusowego. Kluczem do sukcesu jest niebanalny pomysł, dostarczający czegoś niespodziewanego, łamiący przyjęte schematy. Przekaz musi być silny i wyrazisty, tak aby oddziaływał na emocje. Nie wszystkim materiał będzie się podobał, ale nie wolno nadmiernie ingerować w dyskusje, np. usuwając negatywne komentarze.

Z rankingu zamieszczonego w rozdziale zatytułowanym "Marketing w wyszukiwarkach" jasno wynika, że w Polsce dominującą wyszukiwarką jest Google, z której systematycznie korzysta ponad 90% internautów. Działania promocyjne z wykorzystaniem wyszukiwarek nazywa się w skrócie SEM (search engine marketing), którey dzieli się na SEO (search engine optimization), czyli pozycjonowanie i optymalizacja stron oraz PPC (pay per click), reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcie użytkownika w dany link. W tej części książki autorzy poruszyli szereg kwestii, m.in.. w jaki sposób przygotowywać kampanie reklamowe i mierzyć ich rzeczywistą skuteczność, a także przedstawili zalety i wady poszczególnych rozwiązań.

Jak twierdzą we wstępie autorzy, książka ta wymaga podstawowej wiedzy z zakresu komunikacji e-marketingowej i jest skierowana głównie do osób zajmujących się obsługą klienta w Internecie. Owszem, znajduje się tutaj wiele zagadnień, których nie jest się w stanie zrozumieć (albo jest to niezmiernie trudne), nie zajmując się zawodowo tą tematyką. Jednakże warto zauważyć, że jest też parę takich, o których każdy średnio inteligentny internauta doskonale zdaje sobie sprawę. "E-marketing w akcji..." jest wartościową pozycją, ale obiektywnie patrząc na zawartość merytoryczną książki, autorzy mimo wszystko nie powinni popadać w zbytni samozachwyt.


Autor: Ludwik Mańczak   Data: 17.12.2008



Zobacz komentarze do tej książki [
Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
0]

    autor

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Praca zbiorowa

Praca zbiorowa


Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa Praca zbiorowa




nick
 
haslo   
nowe konto     

Wyszukiwarka Top 20 Ksišżki
 
ˆ 2005-2015 Papierowe Myśli Design&engine Mateusz Płatos