Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Janusz Szopa; Joanna Górna, Joga. Ruch - oddech - relaks: Recepta na zdrowie


Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Index książek > Przeczytaj o książce

Joga. Ruch - oddech - relaks


    info

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Autor:
   Janusz Szopa; Joanna Górna
Wydawnictwo:
   KOS
ISBN:
   83-89375-77-X
Rok wydania:
   2005
Liczba stron:
   170
Cena:
   0 zł
Kategoria:
   Poradniki

Ocena recenzenta:

9 / 10

Ocena użytkowników (Głosów: 0)

Brak



Twoja ocena to
 /10 

    ksiazka

Recepta na zdrowie


By w pełni cieszyć się zdrowiem, kondycją i dobrym samopoczuciem, należy zachować harmonię między ciałem i umysłem. Osiągnięcie takiego stanu bez wątpienia nie jest rzeczą łatwą, wymaga systematycznej pracy nad sobą. Jedną z metod, ponoć bardzo skutecznych, jest uprawianie jogi, na którą składają się trzy elementy: ruch, prawidłowe oddychanie oraz relaksacja. Janusz Szopa i Joanna Górna to specjaliści w dziedzinie hatha-jogi, czyli wersji dostępnej dla każdego, bez względu na wiek i sprawność fizyczną. Ten swego rodzaju masaż wszystkich organów wewnętrznych wpływa pozytywnie na ogólny stan zdrowia ćwiczącego. W książce "Joga. Ruch-Oddech-Relaks" wszystko jest opisane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nie wymagający od czytelnika posiadania jakiejkolwiek wiedzy z tego zakresu.

W publikacji zostało przedstawionych ponad 70 ćwiczeń. Są to pozycje, które wykonuje się stojąc, siedząc i leżąc. Przy każdym asanie (postawie) jest fotografia, na której autorzy demonstrują jak utworzyć właściwą pozycję. Poza tradycyjnym opisem wypunktowane są najważniejsze zasady, których należy przestrzegać przy wykonywaniu konkretnego ćwiczenia (niemal zawsze konieczne jest utrzymanie wyprostowanego kręgosłupa i otwarcie klatki piersiowej) oraz oddziaływanie na organizm poszczególnych asanów (przede wszystkim zostają wzmocnione określone partie mięśni, łagodzą różnego rodzaju dolegliwości, poprawiają trawienie, redukują sztywność i bóle m.in. pleców i stawów barkowych). Część ćwiczeń nie jest wskazana dla osób z nadciśnieniem, kobiet w czasie menstruacji oraz tych, którzy mają problemy z kręgami szyjnymi. Stosowne informacje są zaznaczone tłustym drukiem przy danych asanach.

Sposób, w jaki oddychamy, w dużej mierze decyduje o jakości naszej egzystencji. Brak umiejętności właściwego oddychania niekorzystnie wpływa na wiele dziedzin życia, poprzez m.in. ograniczenie zdolności koncentracji, twórczego myślenia, zapamiętywania. Kontrolując swój oddech można zapanować nad przykrymi doznaniami, takimi jak złość, niepokój, przygnębienie, zmęczenie. Sporo jest dowodów na to, że oddech ma ścisły związek z psychiką i emocjami. Osoby zestresowane (zarówno pozytywnie, jak i negatywnie) oddychają płytko i szybko, czyli zupełnie inaczej niż ludzie zadowoleni (oddech wolny, swobodny, głęboki). Pierwsze strony drugiego rozdziału autorzy poświęcili na przedstawienie informacji dotyczących budowy układu oddechowego, machanizmów i sposobów oddychania. Osiemnaście ćwiczeń zaprezentowanych w dalszej jego części ma za zadanie wyrobienie właściwych nawyków oddechowych.
Po przeczytaniu rozdziału trzeciego, czytelnik będzie wiedział, przynajmniej częściowo, w jaki sposób przyswoić sobie umiejętność relaksowania się. Należy tutaj zauważyć, że różnego typu masaże, muzyka, określane często mianem 'relaksacyjnych', mogą jedynie stanowić dodatek, uzupełnienie w osiągnięciu odprężenia i przywróceniu życiowej energii. Do technik, podobno niezwykle skutecznych w tworzeniu wewnętrznej harmonii, zalicza się m.in. trening autogenny Schultza oraz progresywną relaksację Jacobsona.

Książka Janusza Szopy i Joanny Górnej z pewnością nie wyczerpuje tematu, można nawet śmiało stwierdzić, że niektóre kwestie są ledwie nakreślone, przedstawione w bardzo ogólnym zarysie. Niepodważalną zaletą publikacji jest natomiast to, co zaznaczyłem w pierwszym akapicie. Dzięki niej każdy człowiek bez problemu może rozpocząć swoją przygodę z jogą, choćby od zaraz.


Autor: Ludwik Mańczak   Data: 11.01.2010



Zobacz komentarze do tej książki [
Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
0]

    autor

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /domains/papierowemysli.pl/public_html/engine/class_connect.php5 on line 12
Janusz Szopa; Joanna Górna

Propagatorzy hatha-jogi


Janusz Szopa (na zdjęciu), ur.1948, profesor AWF w Katowicach oraz Politechniki Częstochowskiej, gdzie w latach 1996-2002 pełnił funkcję rektora. Otrzymał szereg nagród ministerialnych i odznaczeń, m.in. Złoty Krzyż Zasługi. Jest autorem ponad stu prac naukowych z zakresu matematyki stosowanej, matematyki finansowej oraz mechaniki teoretycznej. Od ponad 15 lat ćwiczy jogę. Posiada uprawnienia nauczycielskie szkoły jogi mistrza B.S.K. Iyengara.

Joanna Górna, absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Zajmuje się aktywnymi metodami pokonywania stresu i pracy z umysłem. Posiada nadane przez MENiS uprawnienia instruktora rekreacji ruchowej w zakresie systemu ćwiczeń hatha-jogi.



nick
 
haslo   
nowe konto     

Wyszukiwarka Top 20 Ksišżki
 
ˆ 2005-2015 Papierowe Myśli Design&engine Mateusz Płatos